Aerodino
Aerodino estas aviadilo pli peza ol aero kapabla produkti levoforton per siaj propraj rimedoj, kontraste kun aerostatoj, kiuj uzas nur la supreniga forto de Arkimedo.
La aerodinoj estas dividitaj en du grandajn grupojn: fiksflugilmaŝino kaj rotaciflugilmaŝino.
Enhavo
1 Laŭflugila distingado
1.1 Fiksflugilaviadilo
1.2 Rotaciflugilmaŝino (Rotoroaviadilo)
2 Vidu ankaŭ
3 Referencoj
Laŭflugila distingado |
Laŭflugila distingado difinas aviadilon laŭ la tipo de flugilo. Ĝenerale, laŭflugila distingado estas ofte uzata de internacia aviada organizaĵo kaj Civila Aviada Aŭtoritato.
Fiksflugilaviadilo |
La fiksflugilaviadilo estas aviadilo, kiu kapablas flugi uzante flugilon, kiu kreas levforton kreitan de antaŭa aerrapido kaj formo de flugilo. Le tipo de fiksflugilaviadilo estas la plej ĝenerale uzata kaj la termino aperas kiel oficiala vorto pri aeroplano kaj glisilo, kiu havas fiksitajn flugilojn.
- Aeroplano
- Glisilo
- Hidroplano
- Kajto
Rotaciflugilmaŝino (Rotoroaviadilo) |
Laŭ difino de ICAO, Rotoroaviadilo estas la aviadilo, "subtenanta en flugo de la reago de la aero en unu aŭ pliaj rotoroj(=povejoj)".[1] Rotaciflugilaviadilo havas rotaciajn flugilojn, kiuj estas devigitaj provizi levforton dum la flugo, inkludante aŭtogiron kaj helikopteron.
- Aŭtogiro
- Helikoptero
Vidu ankaŭ |
- Aerodinamiko
- Aeronaŭtiko
Flugmaŝino[2][3]
- Glisparaŝuto
- Kosmofluga inĝenierarto
- Ornitoptero
- Paramotoro
- Ultramalpeza aviadilo
Referencoj |
↑ ICAO-Aneksaĵo 7
↑ En aeronaŭtika terminaro (1941) [1]
↑ En NPIV [2]